Interview Floor van de Pavert

Wie ben je?

Floor van de Pavert

Hoe oud ben je?

41 jaar

Bedrijf:

Bedrijf: SuperBra

Oud Accelerator lid Floor van de Pavert richtte in 2016 SuperBra op; een lingerieketen waarmee zij een BH-revolutie wil ontketenen onder de Nederlandse vrouwen. Floor behaalde de magische omzetgrens van 1 miljoen en sloot daarmee haar Accelerator traject succesvol af. Haar Superpower? Zoals ze het zelf zegt ”free PR genereren”

Wat is SuperBra?

In 2016 heb ik SuperBra opgericht, een lingeriewinkelketen met inmiddels twee fysieke winkels (in Rotterdam en Utrecht) en een webshop. Met SuperBra wil ik een BH-revolutie ontketenen. Mijn BHAG is om iedere vrouw in Nederland in een goed zittende BH te krijgen. Onze kernwaarden zijn deskundigheid, kwaliteit, betaalbaarheid, diversiteit en body-positivity. Mijn ambitie is dat SuperBra een landelijke keten wordt met minimaal 10 winkels in Nederland.

Grootste uitdaging

Mijn grootste uitdaging in SuperBra is de marketingboodschap overbrengen dat wij écht anders zijn en fundamenteel anders adviseren dan andere lingeriespeciaalzaken. Tegelijkertijd zit daar ook een hele grote kans. Want áls je iemand hebt laten zien of ervaren wat het verschil is, dan is dat een gegarandeerd wauw-effect.

Mijn talent: free PR!

Een talent waar mijn bedrijf heel veel aan heeft is dat ik goed ben in gratis media-aandacht voor elkaar krijgen. Met SuperBra heb ik negen keer in landelijke en regionale kranten gestaan (o.a. Telegraaf,  NRC, Volkskrant, AD). Meerdere keren in een papieren tijdschrift (o.a. Elle Nederland, Vriendin, Linda) en talloze malen op online media (o.a. Linda, NOS, Margriet, &C, RTLZ en Vice) en ik ben twee keer op TV geweest: in het RTL Nieuws en in de Vijf-Uur Show.

Elke keer als ik een landelijk medium te zien ben geweest zie je dat direct terug in meer klanten die naar de winkel komen. Vaak komen er maanden later nog klanten naar aanleiding van een uitzending of interview naar de winkel.

Wat kun jij doen?

Een paar tips om “free PR” te regelen:

  1. Meld jezelf actief aan voor rubrieken in tijdschriften en volg op social media groepen en journalisten die vaak oproepjes doen voor mensen die aan een interview of artikel mee willen werken
  2. Word actief bij je branchevereniging en maak daar kenbaar dat je graag meewerkt aan verzoeken van journalisten.
  3. Zorg dat je een set goede foto’s hebt die journalisten rechtenvrij kunnen gebruiken.
  4. Na een contact met een journalist: sla de contactgegevens op en zorg dat je kan terugvinden waar je contact over gehad hebt. Benader de journalist actief als je een nieuwtje hebt dat in zijn/haar interessegebied ligt.
  5. Als het gelukt is om in een paar bekende media te komen, zet dan meteen een kopje ‘Bekend van’ met de logo’s op je site.
  6. Veel journalisten zitten op Twitter. Zorg dus dat je daar zichtbaar bent. Je kan ‘makkelijk’ veel engagement en dus zichtbaarheid krijgen met een Tweet als je om hulp vraagt “Volgers, willen jullie meedenken over dit en dit probleem?”.
  7. Als je een persbericht gaat uitsturen, reserveer dan flink veel tijd voor het samenstellen van je perslijst én voor het direct nabellen zodra je het bericht hebt uitgestuurd. Hou ook ruimte vrij in je agenda voor het geval het persbericht een hit is, zodat je bereikbaar bent voor journalisten.

Betaalde tv?

En tot slot nog een waarschuwing: op TV komen is fántastisch voor je naamsbekendheid, maar over het algemeen zijn TV-programma’s waarbij je moet betalen voor deelname niet het geld waard.

Ik hoop dat jullie met deze tips aan de slag gaan en mega-succesvol bakken met “Free PR” gaan genereren!