Interview Noortje de Lange

Wie ben je?

Noortje de Lange

Hoe oud ben je?

41 jaar

Bedrijf:

Bedrijf: Onewave the Agency

Wat is jouw plan voor het halen van een miljoen omzet? Noortje werd door haar accountability coach gestimuleerd om groots te gaan denken en deelt haar ervaring graag met je. Lees hoe zij haar bedrijf Onewave het komende jaar verder laat groeien en daadwerkelijk groter durft te denken. 

Wie ben je? 

Ik ben Noortje de Lange, 41 jaar, en woon in Naarden met Sjoerd en onze drie kindjes van 2, 4 en 6 jaar oud. Ik heb een achtergrond in Bedrijfskunde en Psychologie, en in mijn werkende leven verschillende rollen vervuld op gebied van HR, Changemanagement en Corporate Health. Sinds vier jaar ben ik ondernemer, en help ik organisaties vanuit mijn eigen bedrijf Onewave the Agency!

Wat doet jouw organisatie en welke rol heb jij?

Onewave helpt organisaties die op een vernieuwende manier willen investeren in welzijn van hun medewerkers. We hebben een datagedreven programma ontwikkeld waarin medewerkers leren hoe zij hun energie beter kunnen verdelen. Onze klanten zijn organisaties in verschillende sectoren, met zo’n 200 tot 2000 medewerkers. 

In mijn rol als partner ben ik verantwoordelijk voor zowel de daily business als de groei van het bedrijf. Dat betekent dat ik me met veel verschillende dingen bezighoud! Ik voer acquisitiegesprekken met potentieel nieuwe klanten, ontwikkel nieuwe producten en diensten, houd me bezig met interne HR vraagstukken en met het optimaliseren van onze customer journey.

Welke oefening heb je gedaan met de accountability groep?

We kregen de opdracht om een concreet plan te maken om dit jaar (2023) 1 miljoen omzet te realiseren. We moesten 3-5 slides voorbereiden met daarop een concreet plan van aanpak, in termen van investeringen en acties om dat miljoen te halen. 

Wat heb je hier voor jezelf uitgehaald?

Het was een oefening waarin ik goed werd uitgedaagd om gróóts te denken, iets wat niet meteen in mijn natuur zit, en waar ik in de daily business ook niet altijd aan toekom. Ik zag er dan ook een beetje tegenop, maar toen ik ervoor ging zitten vond ik het supercool om te doen. Ik kwam erachter dat niet eens zo onrealistisch is als ik eerst dacht: we hebben een aantal grote klanten waar we onze dienstverlening vrij makkelijk nog veel verder kunnen uitbreiden. Het meest waardevol vond ik de presentatie van mijn plan aan mijn groepje en onze mentor. Ik kreeg scherpe vragen, goeie tips en veel ervaringen die het plan nog haalbaarder maakten. Concreet haalde ik eruit dat we de rol van Customer Champion Lead in huis moeten hebben, die verantwoordelijk is voor een excellente klantbediening + upsell bij onze bestaande klanten.

Welk advies zou je andere accelerators willen meegeven? 

Zorg dat je haarscherp hebt waar je klanten het meest blij mee zijn en waar je eigen energie stroomt. En maak dat groot, groter, grootst!